Δηλώστε συμμετοχή στο Get Certified Webinar

Η Αξία της Υπερηφάνειας ως Βασικό Στοιχείο του Εργασιακού Περιβάλλοντος

Η υπερηφάνεια στον εργασιακό χώρο είναι κάτι περισσότερο από ένα καλό συναίσθημα. Είναι ένας βασικός παράγοντας για τη δέσμευση των εργαζομένων – και ένας από τους πιο παραμελημένους.

Όταν υπάρχει υπερηφάνεια στην εργασία, εμπνέει τα άτομα και τις ομάδες να πετύχουν περισσότερα, να επικοινωνούν καλύτερα και να αξιοποιούν τις δυνάμεις του ενός προς όφελος του άλλου. Όταν δεν υπάρχει, τα πράγματα μπορούν να γίνουν άσχημα. Πολύ άσχημα. Και τι είναι αυτή η έννοια; Είναι το συχνά αφηρημένο αλλά εξαιρετικά ισχυρό συναίσθημα της «υπερηφάνειας».

Η υπερηφάνεια είναι βαθιά προσωπική, αλλά λειτουργεί και ως ένα είδος νομίσματος στις σχέσεις· αν φροντίζεις και εμπιστεύεσαι τους ανθρώπους με τους οποίους εργάζεσαι, είναι φυσικό να δίνεις τον καλύτερο εαυτό σου. Αντίθετα, αν δεν αισθάνεσαι υπερηφάνεια για την εταιρεία σου ή τους συναδέλφους σου, τα πράγματα καταρρέουν γρήγορα.

Τι είναι η υπερηφάνεια στον εργασιακό χώρο;

Στην πιο βασική της μορφή, η υπερηφάνεια στον εργασιακό χώρο είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει: το να νιώθεις περήφανος για το πού εργάζεσαι. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται υπερηφάνεια για την εταιρεία που εργάζονται, πιστεύουν σε αυτή – όχι μόνο σε αυτά που παράγει, αλλά και στον τρόπο που λειτουργεί, στον τρόπο που μεταχειρίζεται τους ανθρώπους της και στον τρόπο που αλληλεπιδρά με την ευρύτερη κοινότητα.

Ωστόσο, πολλές εταιρείες αποτυγχάνουν να αναγνωρίσουν ότι η υπερηφάνεια δεν μπορεί να δημιουργηθεί απλώς από μια καλογραμμένη δήλωση περί της αποστολής και του οράματος. Η υπερηφάνεια είναι αθροιστική. Δεν προέρχεται από ένα μόνο στοιχείο, αλλά από μια σειρά ενεργειών και γεγονότων που ενισχύονται με την πάροδο του χρόνου.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι διευθύνεις μια εταιρεία ένδυσης που διακηρύσσει την αειφόρο παραγωγή και προμήθεια πρώτων υλών. Αν όμως άλλα τμήματα της επιχείρησης δεν είναι ευθυγραμμισμένα με αυτήν την αποστολή – π.χ., αν οι εργαζόμενοι εργάζονται με εξαντλητικούς ρυθμούς ή αν το γραφείο είναι γεμάτο με προϊόντα σε πλαστικές συσκευασίες – τότε τέτοιου είδους ασυνέπειες υπονομεύουν κάθε αίσθηση υπερηφάνειας.

Τα 3 επίπεδα υπερηφάνειας στον εργασιακό χώρο

Value of Building Pride in the Workplace The Three Levels of Employee Pride

Τι κάνει τους εργαζόμενους να αισθάνονται περήφανοι για την εταιρεία τους;
Όπως και η υπερηφάνεια χτίζεται μέσα από συλλογικές προσπάθειες, έτσι και η ίδια αποτελείται από επίπεδα. Η υπερηφάνεια στον εργασιακό χώρο εκδηλώνεται σε τρία επίπεδα:

  1. Στη δουλειά σου – π.χ., αισθάνεσαι υπερηφάνεια για το έργο που παράγεις.
  2. Στην ομάδα σου – π.χ., είσαι περήφανος που εργάζεσαι με τους συναδέλφους σου.
  3. Στην εταιρεία σου – π.χ., αισθάνεσαι υπερηφάνεια για την αποστολή και τη φήμη της εταιρείας.

Ιδανικά, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να αισθάνονται υπερηφάνεια και στα τρία επίπεδα – αλλά αυτό συχνά δεν συμβαίνει. Δες τις παρακάτω τρεις περιπτώσεις που δείχνουν πώς μπορεί να εκφραστεί η υπερηφάνεια στον εργασιακό χώρο:

Περίπτωση 1: Υπερηφάνεια για τη δουλειά

Η Βασιλική είναι Data analyst και είναι περήφανη που η έρευνά της βοηθά άλλους να λύσουν προβλήματα. Ωστόσο, πρόσφατα η εταιρεία της απέλυσε εκατοντάδες υπαλλήλους και το γεγονός αναφέρθηκε στις ειδήσεις. Αυτό της μείωσε την υπερηφάνεια για την εταιρεία συνολικά.

Περίπτωση 2: Υπερηφάνεια για τη δουλειά και την ομάδα

Ο Πέτρος είναι επιμελητής σε μια γκαλερί έργων τέχνης και νιώθει υπερηφάνεια για τη συνεργασία του με κορυφαίους καλλιτέχνες. Η γκαλερί είναι επίσης μη κερδοσκοπική και υποστηρίζει την τοπική καλλιτεχνική κοινότητα, γεγονός που του δίνει υπερηφάνεια για την εταιρεία.

Περίπτωση 3: Υπερηφάνεια για τη δουλειά, την ομάδα και την εταιρεία

Όταν ο τυφώνας Daniel έπληξε τη Θεσσαλία, η εταιρεία ΚΥΚΝΟΣ προσέφερε 22,8 τόνους προϊόντων τα οποία παραδόθηκαν στην Τράπεζα Τροφίμων Θεσσαλίας. Η Αγγελική ένιωσε μεγάλη υπερηφάνεια για τη δουλειά της, την ομάδα της και την εταιρεία της.

Γιατί είναι σημαντική η υπερηφάνεια στον εργασιακό χώρο;

 

Η υπερηφάνεια δημιουργεί ένα πιο δυνατό, καλύτερο και πιο αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό. Σύμφωνα με το Great Place To Work®:

  • Οι εργαζόμενοι είναι 6 φορές πιο πιθανό να προτείνουν την εταιρεία τους.
  • Είναι 2 φορές πιο πιθανό να παραμείνουν για μεγάλο διάστημα.
  • Είναι 1 φορά πιο πιθανό να δηλώσουν ότι εργάζονται σε ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να καλλιεργήσει την υπερηφάνεια και να ενισχύσει τις σχέσεις, από κοινά γεύματα συνεργασίας έως προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης, αλλά και μέσω της ανάδειξης πραγματικών παραδειγμάτων για το πώς η εργασία των εργαζομένων επηρεάζει τους πελάτες και την κοινότητα.

Το πιο σημαντικό είναι ότι τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα δημιουργούν το κατάλληλο πλαίσιο για την ανάπτυξη της υπερηφάνειας των εργαζομένων, μέσα από την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, ξεκάθαρων προσδοκιών και αμφίδρομης επικοινωνίας.

Η υπερηφάνεια είναι ένα αθροιστικό συναίσθημα, επομένως δεν υπάρχει μία και μοναδική συνταγή που θα εξασφαλίσει ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα αισθάνονται υπερήφανοι για την εργασία τους. Όμως, όταν καταβάλλετε προσπάθεια για να δημιουργήσετε μια κουλτούρα εμπιστοσύνης, κάνετε ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Επιθυμείτε μια πιο στρατηγική και βιώσιμη προσέγγιση για την απόκτηση ταλέντων; Το να αναγνωριστείτε ως Great Place To Work Certified εταιρεία θα σας τοποθετήσει στην κορυφή της λίστας, για όσους αναζητούν εργασία. Οι πιστοποιημένες εταιρείες εμπνέουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στους εργαζόμενους και τους επενδυτές και γνωρίζουν ακριβώς πώς να βελτιώσουν την κουλτούρα τους. Ρωτήστε μας για την απόκτηση Πιστοποίησης του Great Place To Work, σήμερα.

Share For All
Kostas Koliousis
Kostas Koliousis

Digital Marketing & Business Development Executive @ 𝗚𝗿𝗲𝗮𝘁 𝗣𝗹𝗮𝗰𝗲 𝘁𝗼 𝗪𝗼𝗿𝗸® Hellas

Kατεβάστε σε ψηφιακή μορφή το αφιέρωμα της εφημερίδας "Η Καθημερινή" με τις 35 εταιρείες της λίστας Best Workplaces™ Hellas 2024