5 έξυπνοι τρόποι για να μοιραστείτε ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Γιατί οι ιστορίες των εργαζομένων πρέπει να αποτελούν μέρος της στρατηγικής σας για το employer branding καθώς και πραγματικά παραδείγματα εταιρειών για να τις μοιράζεστε με μέγιστο αντίκτυπο.
Ποια ήταν η τελευταία ανάρτηση της εταιρείας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Αφορούσε το προϊόν/υπηρεσία σας; Ή αφορούσε τους ανθρώπους σας;
Πόσο συχνά παρουσιάζετε ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής σας; (Αν το κάνετε καθόλου.)
Όπως γνωρίζει ο κάθε manager ανθρώπινου δυναμικού, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που έχετε στη φαρέτρα σας, παρέχοντας άμεση πρόσβαση στο κοινό σας σε πραγματικό χρόνο.
- Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλατφόρμες αμφίδρομης επικοινωνίας που ενθαρρύνουν τον διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των χρηστών.
- Η προβολή των ανθρώπων και των αξιών σας είναι εξίσου σημαντική με την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.
Γιατί πρέπει να παρουσιάζετε ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολλά οφέλη για τις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες. Σε αντίθεση με άλλα παραδοσιακά κανάλια marketing, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν ένα ευρύ φάσμα δυνητικών πελατών με πολύ μικρό κόστος.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν επίσης πολύτιμες πληροφορίες και αναλύσεις για το κοινό. Οι επιχειρήσεις μπορούν να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά, τα δημογραφικά στοιχεία και τις προτιμήσεις των ακολούθων τους, τα οποία σας βοηθούν να προσαρμόσετε τις προσπάθειες marketing και να δημιουργήσετε εξαιρετικά στοχευμένες καμπάνιες.
Η προβολή της αναγνώρισης των εργαζομένων με τη χρήση αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση του brand σας. Οι πελάτες που έχουν μια θετική εμπειρία με μια εταιρεία είναι πιθανό να μοιραστούν τις εμπειρίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγώντας σε αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και συστάσεις από στόμα σε στόμα.
Σύγκριση του marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με το παραδοσιακό marketing
Ενώ οι παραδοσιακές μέθοδοι marketing, όπως οι έντυπες διαφημίσεις και τα τηλεοπτικά σποτ, εξακολουθούν να έχουν τη θέση τους, το marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα.
Το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει περισσότερες επιλογές προσαρμογής και εξατομίκευσης σε σύγκριση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ.
Χρησιμοποιώντας εξατομικευμένο περιεχόμενο, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν συγκεκριμένα κοινά, όπως νέα ταλέντα, και να μετρήσουν τον αντίκτυπό του με εργαλεία analytics. Αυτό βοηθά τους ΗR Managers να παρακολουθούν την απόδοση των προσπαθειών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να μετρούν τα επίπεδα δέσμευσης και να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων.
Οι ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσελκύουν κορυφαία ταλέντα
Η προβολή της αναγνώρισης των εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να προωθήσετε την εταιρεία σας με ελάχιστο ή και καθόλου κόστος. Δεν είναι μόνο ένας εύκολος τρόπος για τους οργανισμούς να δημιουργήσουν μια κουλτούρα αναγνώρισης, αλλά δείχνει στους πιθανούς υποψήφιους για εργασία τι μπορούν να περιμένουν από μια εταιρεία.
Η έρευνά του Great Place To Work® διαπίστωσε ότι υπάρχουν 3 σημεία – κλειδιά για τη διατήρηση των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης της φήμης της εταιρείας και της αίσθησης του σκοπού. Για τους εργαζόμενους της Gen Z, η κουλτούρα μιας εταιρείας παίζει καθοριστικό ρόλο. Ένα θερμό καλωσόρισμα και ένα ψυχικά υγιές εργασιακό περιβάλλον είναι κρίσιμα στοιχεία που τους κάνουν να επιλέξουν μια συγκεκριμένη εταιρεία.
Οι ιστορίες των εργαζομένων μας δίνουν την ευκαιρία να αποδείξουμε ότι πίσω από την εταιρεία μας κρύβονται πραγματικοί άνθρωποι με πάθος και αξίες. Μέσα από αυτές τις ιστορίες, δημιουργούμε μια πιο ανθρώπινη και αυθεντική εικόνα της επιχείρησής μας, κάτι που τόσο οι πελάτες όσο και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι εκτιμούν ιδιαίτερα. Πώς όμως μοιράζεστε τις ιστορίες των εργαζομένων με τρόπο που να είναι αυθεντικός; Μέσω της δέσμευσης.
Στρατηγικές για την αύξηση της δέσμευσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η αφοσίωση αποτελεί βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εξετάστε τις ακόλουθες στρατηγικές όταν μοιράζεστε τις ιστορίες των εργαζομένων σας.
- Δημιουργήστε διαδραστικό περιεχόμενο. Δημοσιεύοντας ενδιαφέρουσες ερωτήσεις μαζί με τις ιστορίες των εργαζομένων σας, θα ενθαρρύνετε το κοινό σας να συμμετέχει ενεργά και να μοιράζεται τις απόψεις του.
- Απαντήστε σε σχόλια και μηνύματα για να διατηρήσετε τη συζήτηση. Το να αφιερώνετε χρόνο για να απαντήσετε δείχνει ότι εκτιμάτε την αξιολόγηση των σχολίων και ότι είστε πρόθυμοι να συζητήσετε με τους υπόλοιπους.
- Ενθαρρύνετε τα μέλη της ομάδας σας να διαμοιραστούν τις αναρτήσεις της εταιρείας σας. Αυτή η κοινωνική έλξη θα βελτιώσει την προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα βοηθήσει στην προσέγγιση ενός ευρύτερου κοινού.
Κατευθυντήριες γραμμές για την ανταλλαγή ιστοριών εργαζομένων
Όταν μοιράζεστε ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να ακολουθείτε ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές για να διασφαλίσετε ότι η διαδικασία είναι σεβαστή και αποτελεσματική.
- Λήψη συγκατάθεσης
Πριν δημοσιεύσετε την ιστορία ενός εργαζομένου, ζητήστε την άδεια και συμπεριλάβετε τυχόν φωτογραφίες ή βίντεο που μπορεί να συνοδεύουν την ιστορία. Θα πρέπει να έχουν δώσει την συγκατάθεσή τους, πράγμα που σημαίνει ότι ο εργαζόμενός σας κατανοεί πώς και πού θα κοινοποιηθεί η ιστορία του και έχει συμφωνήσει με αυτό.
- Σεβασμός της ιδιωτικότητας
Δεν είναι όλες οι πτυχές της ιστορίας ενός εργαζομένου κατάλληλες για να τις μοιραστείτε δημοσίως. Προσέξτε τις ευαίσθητες ή προσωπικές πληροφορίες και βεβαιωθείτε ότι όσα κοινοποιούνται δεν παραβιάζουν την ιδιωτικότητα του εργαζόμενου ή δεν τον κάνουν να αισθάνεται άβολα.
- Να είστε αυθεντικοί
Η αυθεντικότητα έχει απήχηση στο κοινό. Αποφύγετε την υπερβολική επεξεργασία ή λογοκρισία των ιστοριών της εταιρείας σας. Αφήστε τις φωνές των εργαζομένων σας να αναδειχθούν, ώστε οι ιστορίες να γίνουν πιο ελκυστικές και κατανοητές.
- Παροχή υποστήριξης
Εάν η ιστορία ενός εργαζομένου περιλαμβάνει την υπέρβαση προκλήσεων ή δύσκολων εμπειριών, βεβαιωθείτε ότι παρέχετε υποστήριξη και πόρους για άλλους εργαζομένους που μπορεί να αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις.
- Μετρήσεις επιτυχίας για τις ιστορίες των εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ακολουθούν τρία βασικά metrics που μπορούν να παρακολουθούν οι επιχειρήσεις κατά τη μέτρηση της επιτυχίας της προβολής των ιστοριών των εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
- Οι μετρήσεις δέσμευσης, όπως τα likes, τα shares, τα comments και τα reactions, καθώς επίσης και ο χρόνος που καταναλώνουν οι χρήστες για να διαβάσουν τις αναρτήσεις (dwell time) μπορούν να δώσουν πληροφορίες για το πόσο καλά ανταποκρίνεται το κοινό σας στις ιστορίες των εργαζομένων. Η υψηλή συμμετοχή & υψηλό dwell time δείχνει ότι το περιεχόμενό σας έχει απήχηση στους άλλους.
- Η απήχηση και οι προβολές δείχνουν πόσοι άνθρωποι βλέπουν τις αναρτήσεις σας. Όσο υψηλότερη είναι η απήχηση, τόσο μεγαλύτερο είναι το κοινό.
- Οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να εξετάζουν τα ποιοτικά σχόλια. Τα σχόλια και τα μηνύματα μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς αντιλαμβάνεται το κοινό σας τις ιστορίες της εταιρείας.
Ανάλυση μετρήσεων επιτυχίας
Η ανάλυση των μετρήσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με την πάροδο του χρόνου μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν ποιοι τύποι ιστοριών έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό τους. Για παράδειγμα, οι ιστορίες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων μπορεί να λαμβάνουν μεγαλύτερη συμμετοχή από τις ιστορίες για την καθημερινή εργασία στον οργανισμό σας.
Ένας άλλος τρόπος για να αναλύσετε τις μετρήσεις επιτυχίας είναι να χρησιμοποιήσετε δοκιμές A/B για να συγκρίνετε την απόδοση διαφορετικών τύπων αναρτήσεων. Ένα παράδειγμα θα ήταν η σύγκριση μιας δημοσίευσης με μια ιστορία εργαζομένου με μια παρόμοια δημοσίευση χωρίς ιστορία για να δείτε ποια έχει καλύτερη απόδοση.
Παρόλο που τα metrics επιτυχίας είναι ένας καλός δείκτης της αποτελεσματικότητας των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τα metrics δεν πρέπει να εξετάζονται μεμονωμένα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να θεωρούνται μέρος μιας ευρύτερης employer branding στρατηγικής. Ο απώτερος στόχος είναι να κοιτάξετε πέρα από την υψηλή συμμετοχή ή την απήχηση και να οικοδομήσετε ένα ισχυρό employer brand που προσελκύει και διατηρεί κορυφαία ταλέντα.
Προκλήσεις στην κοινοποίηση ιστοριών εργαζομένων και πώς να τις ξεπεράσετε
Η κοινοποίηση των ιστοριών των εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι χωρίς προκλήσεις για τους οργανισμούς. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, να είστε ευαίσθητοι στις ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας. Οι εργαζόμενοι μπορεί να αισθάνονται άβολα με την κοινοποίηση των προσωπικών τους ιστοριών στο κοινό. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να μοιραστούν ευαίσθητες ή εμπιστευτικές πληροφορίες, είτε για τον εργαζόμενο είτε για την εταιρεία.
Για να ξεπεραστούν οι ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, οι επιχειρήσεις θα πρέπει πάντα να λαμβάνουν τη συγκατάθεση των εργαζομένων πριν μοιραστούν τις ιστορίες τους. Η συναίνεση περιλαμβάνει την εξήγηση του τρόπου και του τόπου με τον οποίο θα κοινοποιηθεί η ιστορία και την παροχή στον εργαζόμενο του δικαιώματος να ελέγξει και να εγκρίνει το περιεχόμενο πριν από την δημοσίευσή του.
Μια άλλη πρόκληση είναι η αυθεντικότητα. Μπορεί να είναι δύσκολο να μοιραστείτε ιστορίες με τρόπο που να φαίνεται γνήσιος και όχι υπερβολικά διαφημιστικός. Το κοινό μπορεί συνήθως να καταλάβει πότε μια ιστορία έχει υποστεί υπερβολική επιμέλεια ή επεξεργασία, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καχυποψία.
Για να διασφαλιστεί η αυθεντικότητα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιδιώκουν να μοιράζονται ιστορίες με τα λόγια των ίδιων των εργαζομένων όσο το δυνατόν περισσότερο. Αποφύγετε την υπερβολική επεξεργασία ή λογοκρισία των ιστοριών τους και, αντιθέτως, αφήστε τις φωνές των υπαλλήλων σας να αναδειχθούν.
Μια άλλη πρόκληση που πρέπει να γνωρίζετε είναι η συνέπεια. Η κοινοποίηση ιστοριών εργαζομένων απαιτεί μια σταθερή ροή περιεχομένου. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να διατηρηθεί με την πάροδο του χρόνου, ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις.
Παραμείνετε συνεπείς δημιουργώντας ένα πρόγραμμα περιεχομένου και ενθαρρύνετε τους εργαζόμενούς σας να συνεισφέρουν. Εξετάστε το ενδεχόμενο να παρουσιάζετε διαφορετικά τμήματα ή ρόλους κάθε μήνα για να εξασφαλίσετε ένα ευρύ φάσμα ιστοριών.
Ακολουθούν πέντε τρόποι για να παρουσιάσετε ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πρωταγωνιστές παραδείγματα από τα πιστοποιημένες εταιρείες από το Great Place To Work σε όλο τον κόσμο.
Πώς να μοιράζεστε ιστορίες εργαζομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
1. Ανάληψη από τους εργαζόμενους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Παραδώστε τον λογαριασμό σας στους εργαζόμενούς σας και αφήστε τους να μιλήσουν από μόνοι τους. Αυτό θα μπορούσε να είναι κάτι σαν μια “μέρα από τη ζωή” στο TikTok, μια interactive συνομιλία στο Twitter ή ένα “‘Ρώτα με ό,τι θες” στο Instagram.
Φυσικά, η τυφλή παραχώρηση των ηνίων των λογαριασμών του εμπορικού σας σήματος μπορεί να μην αρέσει στην ομάδα δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας σας. Αλλά αν ο εργαζόμενος και η ομάδα marketing συνεργαστούν για το περιεχόμενο του μηνύματος, μπορείτε να καταλήξετε σε μερικές δημιουργικές και αυθεντικές ιστορίες εργαζομένων.
Η Teleperformance πήγε τις ιστορίες των εργαζομένων της στο επόμενο επίπεδο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί, έκαναν μια σειρά από αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που γιόρταζαν αρκετούς από τους υπαλλήλους τους.
2. Συμμετοχή σε Θεματικές Ημέρες για μέγιστη απήχηση
Οι παγκόσμιες θεματικές ημέρες (ή ακόμη και οι θεματικές εβδομάδες ή μήνες) αποτελούν πραγματικό θησαυρό στα social media. Όχι μόνο σας παρέχουν ένα στοχευμένο θέμα περιεχομένου, αλλά σας δίνουν τη δυνατότητα να λάβετε μέρος σε μια παγκόσμια συζήτηση και να προσεγγίσετε περισσότερους ανθρώπους.
Ημέρες όπως η Ημέρα Εκτίμησης των Εργαζομένων, η Ημέρα Πιστοποίησης ή η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας είναι ιδανικές στιγμές για να αναδείξετε τον τρόπο με τον οποίο το εργασιακό σας περιβάλλον κάνει τον κόσμο καλύτερο – ειδικά όταν μπορείτε να συνδέσετε αυτά τα θέματα άμεσα με τις ιστορίες των εργαζομένων σας.
Για παράδειγμα, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γυναίκας, η εταιρεία ΚΑΥΚΑΣ προσκάλεσε τις 269 γυναίκες εργαζόμενες της σε διαδικτυακή ομιλία με την Ψυχολόγο και Κοινωνική Ερευνήτρια, κυρία Αγνή Μαριακάκη. Με την ολοκλήρωση της διαδικτυακής συνάντησης, κλήρωσαν 50 τυχερές, που έλαβαν ένα ακόμη δώρο, το βιβλίο της κυρίας Μαριακάκη, «Σου αξίζει να ευτυχήσεις». Νωρίτερα, είχε διανεμηθεί, ως δώρο, σε όλες τις γυναίκες προσωποποιημένο σημειωματάριο, το οποίο έφερε στο εξώφυλλο το μικρό όνομά τους και το μήνυμα, “Behind every strong woman is herself”.
Μία αντίστοιχη δράση έγινε και την «Ημέρα του Πατέρα», όπου περισσότεροι από 480 εργαζόμενοι-μπαμπάδες της ΚΑΥΚΑΣ έλαβαν προσωπική επιστολή από τον Πρόεδρο της εταιρείας, συνοδευόμενη από το βιβλίο του Στέφανου Ξενάκη «Κάπταιν». Στη συνέχεια, διοργανώθηκε διαδικτυακή συνάντηση των μπαμπάδων της ΚΑΥΚΑΣ με τον συγγραφέα.
3. Σκεφτείτε πέρα από το εργασιακό περιβάλλον
Οι εταιρείες με καλό εργασιακό περιβάλλον αναγνωρίζουν ότι οι εργαζόμενοί τους έχουν ζωή και πέρα από το γραφείο. Ενώ είναι υπέροχο (και ενθαρρύνεται!) να επαινείτε τους εργαζόμενους για τη σκληρή δουλειά τους, γιατί να μην το επεκτείνετε αυτό και να φωνάξετε μερικά από τα καταπληκτικά πράγματα που κάνουν εκτός εργασίας;
Ίσως, έχετε έναν εργαζόμενο που συμμετέχει εθελοντικά σε μια φιλανθρωπική οργάνωση, ή που έχει ένα συναρπαστικό χόμπι ή ένα ταλέντο πέρα από το ωράριο 9-5. Αναδείξτε την προσωπικότητα των ανθρώπων σας και με αυτόν τον τρόπο, θα μεταδώσετε πώς η επιχείρησή σας βάζει τους ανθρώπους της πάνω απ’ όλα.
Ο κάθε εργαζόμενος είναι ένας άνθρωπος με πολλά διαφορετικά ενδιαφέροντα και στην Bausch+Lomb στόχος είναι οι εργαζόμενοι να μπορούν να δείχνουν ποιοι είναι, όταν δε δουλεύουν. Για παράδειγμα, παλιότερα είχαν οργανώσει karaoke night, όπου πολλοί από τους εργαζόμενους μπόρεσαν να εκφράσουν το ταλέντο τους στη μουσική. Επίσης, οργανώθηκε μία έξοδος, για να στηρίξουν μία συνάδελφο που λάμβανε μέρος σε ένα standup comedy, ως ηθοποιός.
4. Μοιραστείτε τα στατιστικά σας για διαφάνεια
Αν γίνει σωστά, οι αριθμοί μπορούν να είναι πολύ εντυπωσιακοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν γίνουν λάθος, είναι απλώς μια ακόμη βαρετή στατιστική.
Όταν πρόκειται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σκεφτείτε οπτικά: γραφήματα ή infographics που διαβάζονται εύκολα με μια γρήγορη ματιά. Και να είστε επιλεκτικοί ως προς τους αριθμούς που θέλετε να παρουσιάσετε.
Αξιοποιήστε τα στατιστικά στοιχεία που πραγματικά κάνουν την εταιρεία σας να ξεχωρίζει, είτε αυτά είναι:
- πόσες γυναίκες έχετε σε ηγετικές θέσεις
- πώς συγκρίνονται οι μισθοί σας με τον ανταγωνισμό
- πώς απάντησαν οι εργαζόμενοι σας στην τελευταία δημοσκόπηση
Η MS BioMarketing δεν περιορίστηκε στη δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων της έρευνας της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με ένα εντυπωσιακό 96% των εργαζομένων πρόθυμων να καταβάλουν επιπλέον προσπάθεια για την εργασία τους, αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικό στοιχείο για να υπερηφανεύεται κανείς.
5. Χρησιμοποιήστε banners και φίλτρα για παιχνιδιάρικες αναρτήσεις
Τα φίλτρα δεν είναι μόνο για να κάνετε τις φωτογραφίες σας από το ηλιοβασίλεμα να ξεχωρίζουν. Αν περνάτε λίγο χρόνο στο Instagram Stories ή στο TikTok, πιθανότατα έχετε δει παιχνίδια φίλτρων όπου μια κάρτα εμφανίζεται στο μέτωπο ενός ατόμου και αναδιπλώνεται μέσα από απαντήσεις σε ερωτήσεις που κυμαίνονται από το με ποια διασημότητα μοιάζει μέχρι το πού θα ταξιδέψει φέτος.
Η Flagship πήγε το πάρτι Πιστοποίησης σε άλλο επίπεδο με έξυπνα banners για πάρτι και αξεσουάρ photo-booth. Η πιστοποίηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν είναι μικρό κατόρθωμα και η εταιρεία βγήκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστεί τα εκπληκτικά νέα, να παρουσιάσει την επιτυχημένη εταιρική κουλτούρα της και να αφήσει τους εργαζόμενους να μιλήσουν από μόνοι τους.