Δηλώστε συμμετοχή στο Get Certified Webinar

Γιατί η δημιουργία Κουλτούρας Αναγνώρισης είναι απαραίτητη για κάθε Εργασιακό Περιβάλλον

Η αναγνώριση των εργαζομένων αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διοίκησης. Σήμερα, καθώς ο ανταγωνισμός για τα ταλέντα κλιμακώνεται, οι τρόποι που οι οργανισμοί δείχνουν την εκτίμησή τους στους εργαζόμενους τους έχουν γίνει πιο σημαντικοί από ποτέ.

Η δημιουργία ενός προγράμματος αναγνώρισης είναι μια καλή αρχή, οπότε αν δεν έχετε ένα τέτοιο πρόγραμμα, αυτό είναι ένα καλό πρώτο βήμα!  Όμως, οι μεγάλες εταιρείες προχωρούν ακόμα πιο πέρα, επαναξιολογώντας συνεχώς τους τρόπους με τους οποίους επιβραβεύουν τους εργαζόμενους τους. Καθώς οι εταιρείες αναπτύσσονται, η διαδικασία αυτή αποτελεί ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση και οι ηγέτες πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο προσθέτουν αξία στην εμπειρία αναγνώρισης των εργαζομένων.

 

Τι είναι όμως η αναγνώριση των εργαζομένων;

Η αναγνώριση των εργαζομένων αναφέρεται σε όλους τους τρόπους με τους οποίους ένας οργανισμός δείχνει την εκτίμησή του για τη συνεισφορά των εργαζομένων. Μπορεί να λάβει πολλές μορφές και μπορεί να περιλαμβάνει, ή όχι, χρηματική αποζημίωση. Οι εταιρείες αναγνωρίζουν τους υπαλλήλους για πράγματα όπως:

  • Τα επιτεύγματά τους
  • Η επίδειξη επιθυμητών συμπεριφορών
  • Το να ξεπερνούν τις προσδοκίες
  • Ορόσημα όπως η θητεία στην εταιρεία

 

Γιατί έχει σημασία η αναγνώριση των εργαζομένων

Από πολύ νωρίς λαχταρούμε την αναγνώριση από γονείς, δασκάλους και φίλους. Τόσο έντονη είναι η επιθυμία μας για θετική επιβεβαίωση, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αναπτυξιακών περιόδων, που μπορούμε ακόμη και να αντιληφθούμε μια ουδέτερη αντίδραση ως αρνητική.

Αυτό συνεχίζει να ισχύει καθώς εντασσόμαστε και στον εργασιακό χώρο. Η αναγνώριση των εργαζομένων βοηθά:

  • στη διατήρηση των κορυφαίων ταλέντων
  • στην αύξηση της δέσμευσης των εργαζομένων
  • στην ενθάρρυνση της υψηλής απόδοσης

Η πιστοποιημένη από το Great Place to Work® εταιρεία O.C. Ο Tanner μελέτησε τη δέσμευση των εργαζομένων και πώς οι διευθυντές μπορούν να προσαρμόσουν τους χώρους εργασίας τους για να την προωθήσουν.

Μια έρευνα εργαζομένων περιλάμβανε την ερώτηση, «Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που κάνει ο διευθυντής ή η εταιρεία σας αυτή τη στιγμή και σας κάνει να έχετε εξαιρετική απόδοση;»

Οι ερωτηθέντες απάντησαν με δικά τους λόγια, παρέχοντας ποικίλες απαντήσεις, αλλά προέκυψε ένα σαφές μοτίβο. Το 37% των ερωτηθέντων είπε ότι η μεγαλύτερη προσωπική αναγνώριση θα τους ενθάρρυνε να παράγουν καλύτερη δουλειά, πιο συχνά.

Αν και εμφανίστηκαν και άλλα θέματα όπως η αυτονομία και η έμπνευση, η αναγνώριση ήταν το πιο κοινό θέμα που προέκυψε από τις απαντήσεις. Η μελέτη έδειξε ότι η επιβεβαίωση, η ανατροφοδότηση και η ανταμοιβή είναι πιο αποτελεσματικές στο να παρακινήσουν τους εργαζόμενους να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό στην εργασία τους.

Δείτε τα συνολικά αποτελέσματα στο παρακάτω γράφημα:

Γράφημα

Εστιάζοντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις της έρευνας Trust Index™ του Great Place to Work®, η οποία μετρά το ποσοστό των εργαζομένων που αισθάνονται ότι αναγνωρίζονται στην εργασία τους, μπορέσαμε να δούμε τον αντίκτυπο της κουλτούρας αναγνώρισης στην εμπειρία των εργαζομένων.

Το Great Place to Work® ανέλυσε 1,7 εκατομμύρια απαντήσεις σε έρευνες εργαζομένων που συγκεντρώθηκαν από το 2018 μέχρι το 2020 σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες εταιρείες.

Η αναγνώριση κάνει τους εργαζόμενους να αισθάνονται ότι οι προαγωγές είναι δίκαιες, ενώ ενθαρρύνει την καινοτομία και την επιπλέον προσπάθεια.

Συγκρίνοντας την συνολική εμπειρία των εργαζομένων που έλαβαν αναγνώριση με αυτή εκείνων που δεν έλαβαν αναγνώριση, διαπιστώσαμε ότι η αναγνώριση ήταν στενά συνδεδεμένη με πολλούς τομείς μίας θετικής εταιρικής κουλτούρας.

Σε σύγκριση με εκείνους που δεν αισθάνονται ότι δέχονται αναγνώριση, οι άνθρωποι που αισθάνονται ότι αναγνωρίζονται στην εργασία τους έχουν:

  • 2,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να πιστεύουν ότι οι προαγωγές είναι δίκαιες
  • 2,2 φορές περισσότερες πιθανότητες να πουν ότι υιοθετείται η καινοτόμος σκέψη
  • 2,0 φορές περισσότερες πιθανότητες να πουν ότι οι άνθρωποι εδώ είναι πρόθυμοι να υπερβούν τις προσδοκίες

 

 

Η εκτίμηση των εργαζομένων συνδέεται με υψηλότερη εργασιακή ικανοποίηση

Στην ίδια έρευνα του Trust Index™, όταν ρωτήθηκαν τι κάνει το χώρο εργασίας τους «εξαιρετικό», οι εργαζόμενοι που απάντησαν θετικά σε ερωτήσεις που μετρούν την αναγνώριση, είπαν ότι είναι «απίστευτα τυχεροί», «το απολαμβάνουν» και ότι η εταιρεία έχει «εξαιρετική ακεραιότητα», «αναζωογονητικό περιβάλλον» και κάποιοι ανέφεραν την «επιτυχία καριέρας».

Οι εργαζόμενοι που δεν αισθάνονται ότι αναγνωρίζονται, δυσκολεύονται επίσης να περιγράψουν τι κάνει το χώρο εργασίας τους υπέροχο.

Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι που δεν αισθάνονται αναγνωρισμένοι στην εργασία τους απάντησαν στην ίδια ερώτηση με φράσεις όπως «ευνοιοκρατία» και «διαγωνισμός δημοτικότητας», υποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχουν πολλά που κάνουν το χώρο εργασίας τους υπέροχο.

Όταν ρωτήθηκαν τι θα έκανε την εταιρεία τους καλύτερη, οι εργαζόμενοι που ένιωθαν ότι δεν αναγνωρίζονται απάντησαν με φράσεις που έδειχναν αισθήματα άδικης μεταχείρισης και χειριστικό εργασιακό περιβάλλον. Λέξεις όπως «αχαλίνωτη ευνοιοκρατία», «τακτικές εκφοβισμού» και «σταματήστε τον αποκλεισμό» ήταν πιο κοινές μεταξύ των «μη αναγνωρισμένων» ομάδων.

Πώς να δημιουργήσετε μια ουσιαστική κουλτούρα αναγνώρισης των εργαζομένων

Πολλοί πελάτες του Great Place to Work®, ακόμη και εκείνοι με δυνατή εταιρική κουλτούρα, αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά στην αναγνώριση των εργαζομένων τους, τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ομάδας.

Ενώ δεν υπάρχει ένα καθολικό πρόγραμμα για κάθε οργανισμό, υπάρχουν πέντε βασικά στοιχεία ουσιαστικής αναγνώρισης των εργαζομένων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι διευθυντές.

 

Δημιουργία κουλτούρας αναγνώρισης: 5 κλειδιά για επιτυχημένα προγράμματα αναγνώρισης εργαζομένων:

  1. Να είστε συγκεκριμένοι, να είστε σχετικοί

Η αναγνώριση είναι πιο σημαντική όταν συνδέεται με ένα συγκεκριμένο επίτευγμα ή επιχειρηματικό στόχο.

Κατά την αναγνώριση των εργαζομένων, η εξήγηση της αναγνώρισης βοηθά τους υπαλλήλους να συσχετίσουν την αναγνώριση με τη συμπεριφορά τους. Αυτό ενθαρρύνει τη συνεχή ισχυρή απόδοση.

  1. Να είστε έγκαιροι

Η αναγνώριση που έρχεται μήνες μετά το γεγονός δεν είναι τόσο σημαντική, όσο εκείνη που λαμβάνεται αμέσως.

Όσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να αναγνωρίσουν οι διευθυντές τους εργαζόμενους, τόσο λιγότερο πιθανό είναι οι εργαζόμενοι να δουν τις επιβεβαιώσεις ως αυθεντικές. Θέστε την αναγνώριση των εργαζομένων ως προτεραιότητα και έχετε σε εφαρμογή επίσημα συστήματα αναγνώρισης, ώστε να μπορείτε να «χτυπάτε όσο το σίδερο είναι ζεστό».

  1. Η αναγνώριση έρχεται σε πολλά σχήματα και μεγέθη

Οι άνθρωποι δεν παρακινούνται μόνο με τα χρήματα. Ο καθένας από εμάς έχει τη δική του προτίμηση ή στυλ, όταν πρόκειται να δώσει και να λάβει εκτίμηση.

Αποκτήστε μια σαφέστερη εικόνα της κύριας γλώσσας εκτίμησης (σε εργασιακό περιβάλλον) του κάθε ατόμου. Στη συνέχεια, αναγνωρίστε τα ανάλογα.

Πέρα από ένα μπόνους ή μια αύξηση, σκεφτείτε τα εξατομικευμένα δώρα, όπως ένα δείπνο μαζί τους, ή άλλες πράξεις που δείχνουν στους εργαζόμενους ότι η ανταμοιβή τους είναι εξατομικευμένη για αυτούς.

  1. Τα μικρά πράγματα μετράνε πολύ

Αν και είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε τα εξαιρετικά επιτεύγματα, μην παραβλέπετε τη δύναμη των καθημερινών «ευχαριστώ» που δίνουν κίνητρα στους εργαζόμενους.

Οι χειρόγραφες σημειώσεις ή η χρήση του intranet για την προώθηση της καλής συμπεριφοράς των ατόμων, μπορεί να βοηθήσουν στην εμπέδωση μιας κουλτούρας αναγνώρισης των εργαζομένων.  Αυτά τα «ευχαριστώ» δεν χρειάζεται να προέρχονται μόνο από τους διευθυντές. Μερικοί υπάλληλοι μπορεί να λάβουν μεγαλύτερο κίνητρο από μία αναγνώριση που προέρχεται από τους συνεργάτες τους παρά από την διοίκηση.

  1. Συνδεθείτε με τη μεγαλύτερη εικόνα

Η αναγνώριση βοηθά τους εργαζόμενους να δουν ότι η εταιρεία εκτιμά τόσο αυτούς όσο και τη συμβολή τους στην επιτυχία της ομάδας και της εταιρείας, συνολικά.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν οι οργανισμοί αναπτύσσονται ή αλλάζουν. Βοηθά τους εργαζόμενους να οικοδομήσουν μια αίσθηση ασφάλειας σχετικά με την αξία τους για την εταιρεία, παρακινώντας τους να συνεχίσουν την εξαιρετική δουλειά.

Να μοιράζεστε τακτικά ειδήσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία προσπαθεί να επιτύχει την αποστολή της και εξηγήστε πώς συνδέονται οι ατομικοί στόχοι των εργαζομένων με αυτό το όραμα.

 

Δείτε εδώ πως μπορείτε να αξιολογήσετε το εργασιακό σας περιβάλλον και να βγάλετε χρήσιμα συμπεράσματα.

Share For All
George Mavros
George Mavros

Ο Γιώργος Μαύρος είναι Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου PRC Group-The Management House, όπου ανήκει και το Great Place to Work® Hellas. Είναι Οικονομολόγος με πτυχίο Bachelor of Arts από το Πανεπιστήμιο Tufts και Master of Science από το Πανεπιστήμιο Stanford της Αμερικής.

Ο Γιώργος έχει εργαστεί στο Λονδίνο στην εταιρεία συμβούλων μάνατζμεντ Mars&Co για λογαριασμό μεγάλων πολυεθνικών πελατών ενώ τα τελευταία 10 χρόνια ηγείται του Ομίλου PRC Group-The Management House δουλεύοντας σε projects αλλαγής εταιρικής κουλτούρας και επιχειρηματικής αριστείας. Τον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τα χόμπι του, δηλαδή το τένις, τα θαλάσσια σπορ αλλά και τα δύο του παιδιά.

Kατεβάστε σε ψηφιακή μορφή το αφιέρωμα της εφημερίδας "Η Καθημερινή" με τις 35 εταιρείες της λίστας Best Workplaces™ Hellas 2024

best_workplaces_1920x1080