Δηλώστε συμμετοχή στο Get Certified Webinar

Τι είναι η εμπειρία εργαζομένου; Ορισμός και επιτυχημένες στρατηγικές

Μια στρατηγική εμπειρίας εργαζομένου, που οδηγεί στην επιτυχία

Μια εξαιρετική εμπειρία εργαζομένου (employee experience) μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία σας να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της. Δείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.

Η εμπειρία του εργαζομένου σας ξεκινά με τη διαδικασία πρόσληψης και ένταξής του και ολοκληρώνεται με την αποχώρησή του από την εταιρεία σας. Η εμπειρία εργαζομένου είναι, ουσιαστικά, ο τρόπος με τον οποίο οι εργαζόμενοί σας βιώνουν την εταιρεία σας: Από τη σχέση τους με τον διευθυντή τους, μέχρι τα εργασιακά τους επιτεύγματα και την τεχνολογία που χρειάζονται για να κάνουν τη δουλειά τους με επιτυχία.

Είναι, επίσης, ένας παράγοντας που διαφοροποιεί τις πιστοποιημένες για το εργασιακό τους περιβάλλον εταιρείες, από το μέσο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Θέλετε να δημιουργήσετε μια εξαιρετική εμπειρία εργαζομένου; Δείτε πως.

Τι είναι η εμπειρία εργαζομένου (employee experience);

Η εμπειρία εργαζομένου ορίζεται ως η συνολική αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης ενός εργαζομένου με την εταιρεία σας και τους ανθρώπους της“, λέει ο Julian Lute, ανώτερος στρατηγικός σύμβουλος στο Great Place To Work®.

“Μια θετική εμπειρία εργαζομένων είναι αυτή όπου, οι ηγέτες σέβονται τους εργαζόμενους, τους εμπιστεύονται να κάνουν τη δουλειά τους και είναι δίκαιοι.” Ο Julian, εξηγεί ότι είναι σημαντικό οι οργανισμοί να λαμβάνουν υπόψη τους την εμπειρία των εργαζομένων τους, καθώς αυτή μπορεί να καθορίσει πόση προσπάθεια καταβάλλουν οι εργαζόμενοι στην εργασία τους και πως βιώνουν οι πελάτες τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Μια εξαιρετική εμπειρία εργαζομένου μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία σας να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της. Δείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.

 

Η εμπειρία του εργαζομένου σας ξεκινά με τη διαδικασία πρόσληψης και ένταξής του και ολοκληρώνεται με την αποχώρησή του από την εταιρεία σας. Η εμπειρία εργαζομένου είναι, ουσιαστικά, ο τρόπος με τον οποίο οι εργαζόμενοί σας βιώνουν την εταιρεία σας: Από τη σχέση τους με τον διευθυντή τους, μέχρι τα εργασιακά τους επιτεύγματα και την τεχνολογία που χρειάζονται για να κάνουν τη δουλειά τους με επιτυχία.

Είναι, επίσης, ένας παράγοντας που διαφοροποιεί τις πιστοποιημένες για το εργασιακό τους περιβάλλον εταιρείες, από το μέσο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Θέλετε να δημιουργήσετε μια εξαιρετική εμπειρία εργαζομένου; Δείτε πως.

Τι είναι η εμπειρία εργαζομένου;

Η εμπειρία εργαζομένου ορίζεται ως η συνολική αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης ενός εργαζομένου με την εταιρεία σας και τους ανθρώπους της“, λέει ο Julian Lute, ανώτερος στρατηγικός σύμβουλος στο Great Place To Work®.

“Μια θετική εμπειρία εργαζομένων είναι αυτή όπου, οι ηγέτες σέβονται τους εργαζόμενους, τους εμπιστεύονται να κάνουν τη δουλειά τους και είναι δίκαιοι.” Ο Julian, εξηγεί ότι είναι σημαντικό οι οργανισμοί να λαμβάνουν υπόψη τους την εμπειρία των εργαζομένων τους, καθώς αυτή μπορεί να καθορίσει πόση προσπάθεια καταβάλλουν οι εργαζόμενοι στην εργασία τους και πως βιώνουν οι πελάτες τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Σε έναν κόσμο όπου ένας υψηλός μισθός δεν είναι πλέον το πρωταρχικό κίνητρο για τους εργαζόμενους, η εστίαση στην εμπειρία εργαζομένου αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με το μεγαλύτερο όφελος. Με άλλα λόγια, είναι κάτι που οι εταιρείες δεν μπορούν να αγνοήσουν.

Ο Julian λέει ότι οι πιο σημαντικοί πυλώνες για μια επιτυχημένη στρατηγική εμπειρίας εργαζομένου είναι:

  • εμπιστοσύνη
  • αξιοπιστία
  • σεβασμός
  • δικαιοσύνη
  • συναδελφικότητα
  • υπερηφάνεια εργαζομένου

Η εμπιστοσύνη, η οποία βασίζεται στην αξιοπιστία, τον σεβασμό και τη δικαιοσύνη, επηρεάζεται από την ηγεσία και τη διοίκηση“, εξηγεί. “Η συναδελφικότητα και η υπερηφάνεια για την εταιρεία είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι σχετίζονται μεταξύ τους και με τη δουλειά τους.”

Κατά την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής εμπειρίας εργαζομένου, ο Julian προτείνει αυτές τις τρεις βέλτιστες πρακτικές για να ξεκινήσετε:

  • Ηγηθείτε, με την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας σας
  • Λάβετε feedback και προσαρμοστείτε ανάλογα
  • Εξετάστε πώς η στρατηγική εμπειρίας εργαζομένου επηρεάζει όλες τις δημογραφικές ομάδες εργαζομένων, όπως τους εργαζόμενους πρώτης γραμμής, μερικής απασχόλησης, αλλά και τη διοίκηση.

Μια επιτυχημένη στρατηγική εμπειρίας εργαζομένου θα επηρεάσει κάθε πτυχή της επιχείρησής σας. “Από τον τρόπο που παίρνετε συνεντεύξεις, προσλαμβάνετε, εντάσσετε, εκπαιδεύετε, προάγετε και αναγνωρίζετε τους εργαζόμενους“, λέει ο Julian.

5 Τρόποι για να βελτιώσετε τη στρατηγική εμπειρίας εργαζομένου

Η βελτίωση της εμπειρίας του εργαζομένου ξεκινά με το να ακούτε τι έχουν να πουν οι άνθρωποί σας, χωρίς να τους κρίνετε. “Στη συνέχεια, αναλάβετε δράση“, λέει ο Julian. “Κάντε κάτι, ως απάντηση σε αυτά που ακούσατε. Ευχαριστήστε τους εργαζόμενους που μοιράστηκαν τις σκέψεις τους και δεσμευτείτε να εστιάσετε σε ένα ή δύο πράγματα που θα βελτιώσουν την εμπειρία τους.”

Η συνέπεια είναι, επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση της εμπειρίας του εργαζομένου, συμπεριλαμβανομένων των τακτικών συναντήσεων, της επικοινωνίας, της πρόσβασης σε ευκαιρίες προόδου και της δίκαιης μεταχείρισης από τους ανωτέρους, σύμφωνα με τον Julian. Είναι, επίσης, σημαντικό οι ανώτεροι ηγέτες να είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν τους διευθυντές να μάθουν να ακούν και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανησυχίες των εργαζομένων.

Ακολουθούν πέντε τρόποι με τους οποίους η εταιρεία σας μπορεί να βελτιώσει τη στρατηγική εμπειρίας των εργαζομένων της:

1. Χρησιμοποιήστε έρευνες ικανοποίησης εργαζομένων

Μια έρευνα εμπειρίας εργαζομένου είναι ένα ανεκτίμητο εργαλείο που βοηθά τις εταιρείες να ελέγξουν τον παλμό της εταιρικής τους κουλτούρας και το πώς αισθάνονται πραγματικά οι εργαζόμενοι. Αυτό είναι ένα ζωτικό πρώτο βήμα για την οικοδόμηση μιας επιτυχημένης εμπειρίας εργαζομένου, από τη βάση.

Η διεξαγωγή μιας εμπιστευτικής έρευνας εργαζομένων, τουλάχιστον ετησίως, δίνει στους εργαζόμενους την ευκαιρία να παρέχουν ειλικρινές feedback σχετικά με το τι έχει σημασία για αυτούς και τι χρειάζονται για να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους στηρίζουν. Αυτό το ένα εργαλείο μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να διατηρήσουν και να προσελκύσουν εξαιρετικά ταλέντα.

2. Ενσωματώστε τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την συμπερίληψη, σε κάθε στάδιο της επαγγελματικής πορείας του εργαζομένου

Περισσότερο από ποτέ, η διαφορετικότητα, η ισότητα, η συμπερίληψη και η αίσθηση του “ανήκειν” θεωρούνται απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης και παραγωγικής εταιρείας. Έρευνες δείχνουν ότι η διαφορετικότητα, η ισότητα, η συμπερίληψη και η αποδοχή (DEIB) είναι σημαντικές αρχές που βοηθούν τις εταιρείες να έχουν 5,4 φορές μεγαλύτερο employee retention και να προσελκύουν διαφορετικά ταλέντα. Φροντίστε για ένα περιβάλλον συμπερίληψης, από την πρώτη κιόλας ημέρα, και ενημερώστε τους νέους εργαζόμενους σας ότι αυτές οι έννοιες έχουν σημασία για την εταιρεία σας.

Ωστόσο, να θυμάστε ότι όλα αυτά είναι κάτι περισσότερο από ένα trend. Η καλλιέργεια της αποδοχής, όχι μόνο βοηθά τους εργαζόμενους να αισθάνονται αποδεκτοί, αλλά και ότι τους εκτιμούν στον χώρο εργασίας τους, κάτι που συμβάλλει στη δημιουργία ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος. Εξάλλου, ποιος δε θέλει να αισθάνεται ότι τον λαμβάνουν υπόψη;

3. Προσφέρετε ευελιξία στον χώρο εργασίας

Ενώ παλαιότερα ένα υβριδικό εργασιακό περιβάλλον, ή πλήρως απομακρυσμένες θέσεις εργασίας, υιοθετούνταν κυρίως από ορισμένους προοδευτικούς οργανισμούς, η πανδημία έχει αλλάξει αμετάκλητα το περιβάλλον εργασίας.

Τώρα που οι εργαζόμενοι έχουν βιώσει τα οφέλη της ευελιξίας στον χώρο εργασίας, όπως η βελτιωμένη ψυχολογική υγεία και η μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αναζητούν ενεργά εταιρείες που την παρέχουν. Η ευελιξία στον χώρο εργασίας διευρύνει, επίσης, το talent pool μιας εταιρείας, καθώς η γεωγραφική θέση αποτελεί πλέον λιγότερο σημαντικό παράγοντα.

Οι εταιρείες μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των εργαζομένων τους, προσφέροντας ευέλικτο ωράριο (κάτι που ωφελεί ιδιαίτερα τους γονείς και τους φροντιστές), ευέλικτες θέσεις εργασίας, όπως η κοινή χρήση θέσεων εργασίας (όπου συνήθως δύο εργαζόμενοι μοιράζονται έναν ρόλο), και η τοποθέτηση σε άλλα τμήματα. Μια τοποθέτηση σε έναν διαφορετικό τομέα της επιχείρησης μπορεί να βοηθήσει το προσωπικό να αναπτύξει νέες επαγγελματικές δεξιότητες και να διερευνήσει άλλα ενδιαφέροντα.

4. Σχεδιάστε μια εξαιρετική εμπειρία ένταξης

Οι πρώτες εντυπώσεις μένουν, γι’ αυτό είναι σημαντικό να σχεδιάσετε μια εξαιρετική εμπειρία ένταξης. Με όλο και περισσότερες εταιρείες να προσφέρουν έναν ευέλικτο χώρο εργασίας, η ένταξη νέων εργαζομένων σημαίνει ότι τα μικρά πράγματα, όπως η πρόσβαση σε ένα πρόγραμμα υποστήριξης εργαζομένων ή τα κανάλια αναγνώρισης από συναδέλφους, μπορεί να περάσουν απαρατήρητα.

Για να βοηθήσετε τους νέους εργαζόμενους να ξεκινήσουν δυναμικά, σκεφτείτε να ορίσετε έναν συνάδελφο για να απαντά σε αυτές τις μικρές ερωτήσεις (αυτό ισχύει είτε ο νέος σας εργαζόμενος εργάζεται εξ αποστάσεως είτε στο γραφείο), να οργανώνετε τακτικές συναντήσεις ένας προς έναν με τους προϊσταμένους, ή να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα εικονικών συναντήσεων για καφέ με όλα τα τμήματα.

Μια εξαιρετική εμπειρία ένταξης θα πρέπει, επίσης, να περιλαμβάνει λίστες ελέγχου ανάπτυξης 30, 60 και 90 ημερών για τους νέους εργαζόμενους, ώστε να αξιολογούν τι χρειάζονται για να είναι επιτυχημένοι.

5. Επενδύστε στην ευημερία των εργαζομένων

Η ευημερία των εργαζομένων είναι κάτι περισσότερο από τη σωματική ευεξία, αν και αυτή έχει μεγάλη σημασία. Πρόκειται για τη δημιουργία μιας κουλτούρας που προσφέρει ψυχική, συναισθηματική και προσωπική υποστήριξη, καθώς και οικονομική ευρωστία και ουσιαστικές συνδέσεις. Η καλλιέργεια της ευημερίας των εργαζομένων είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη ενός ανθεκτικού εργασιακού περιβάλλοντος και για τη συνολική φροντίδα των εργαζομένων σας.

Οι εταιρείες μπορούν να επενδύσουν στην ευημερία των εργαζομένων τους, συνδέοντας το προσωπικό με ειδικούς ή coaches, προωθώντας τη συνεχή ανάπτυξη και μάθηση και ενθαρρύνοντας την αυτοφροντίδα (self-care). Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν μια θετική εμπειρία εργαζομένου είναι η προσφορά άδειας μετ’ αποδοχών, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την κρίση των εργαζομένων για εκδηλώσεις που έχουν σημασία για αυτούς, όπως οι θρησκευτικές αργίες.

Βελτιώστε την εμπειρία εργαζομένου με την Πιστοποίηση του Great Place To Work®

Ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον γνωρίζει ότι η εργασιακή κουλτούρα είναι σημαντική. Όταν οι εργαζόμενοι κατανοούν ότι η δουλειά τους έχει σημασία και ο σκοπός τους είναι ευθυγραμμισμένος με αυτόν της εταιρείας τους, συμβαίνουν σημαντικά πράγματα. Είναι πιστοί, αφοσιωμένοι και υπερήφανοι για την εταιρεία τους – σημάδια ενός εξαιρετικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Η εμπειρία του εργαζομένου βοηθά, επίσης, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας σας: Το 81% των εργαζομένων σε πιστοποιημένες εταιρείες δήλωσαν ότι, είναι πρόθυμοι να δώσουν κάτι παραπάνω στο ρόλο τους, έναντι μόλις 52% σε μία μέση εταιρεία. Τελικά, το να είσαι μέρος ενός πιστοποιημένου εργασιακού περιβάλλοντος αυξάνει τη διατήρηση και την υπερηφάνεια των εργαζομένων. Δεν υπάρχει καλύτερη εμπειρία εργαζομένου από το να αισθάνεται υπερήφανος για το μέρος όπου εργάζεται!

Ξεχωρίστε ως εργοδότης επιλογής, αποκτώντας την Πιστοποίηση ως ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον από το Great Place To Work®.

Share For All
Kostas Koliousis
Kostas Koliousis

Digital Marketing & Business Development Executive @ 𝗚𝗿𝗲𝗮𝘁 𝗣𝗹𝗮𝗰𝗲 𝘁𝗼 𝗪𝗼𝗿𝗸® Hellas

Kατεβάστε σε ψηφιακή μορφή το αφιέρωμα της εφημερίδας "Η Καθημερινή" με τις 35 εταιρείες της λίστας Best Workplaces™ Hellas 2024

best_workplaces_1920x1080